Cuvinte de duh, cuvinte de întelepciune

1628-Rembrandt-Deux-philosophes-en-conversation-Two-philosophers-in-conversation

De la învatatori ai Torei (rabini) care traiau cândva în estul Europei, inclusiv la noi.

Unul din acestia era bine cunoscut ca fiind scump la vorba. Cu toate acestea, a fost vazut de tot târgul pe când pierdea o multime de vreme glumind cu un oarecare. Surprinsi, discipolii rabinului au asteptat ocazia sa se lamureasca. Iata explicatia pe care au primit-o: “E foarte simplu. Omul era într-o stare apropiata de depresie. Era plin de amaraciune si se chinuia singur. Mi s-a parut ca am datoria sa-i sar în ajutor, facându-l sa uite, macar o clipa, de grijile si necazurile lui”.

Un altul spunea: “Batrânetea nu se masoara în ani; sunt oameni care se nasc batrâni”.

Un batrân a venit într-o zi la rabinul din Lubavici ca sa-i povesteasca despre nenorocirile care se tot abateau asupra obstii sale. Cum rabinul nu reactiona, omul s-a mirat: “Chiar nu ai nimic de spus despre toate nenorocirile astea, nu-ti smulg macar un suspin?” – “Fiindca stiu de la raposatul meu parinte, de binecuvântata amintire, ca o singura fapta buna cântareste mai mult decât o suta de suspine”.

Elimeleh din Lisensk: “Stii de ce vin oamenii la mine ca sa-mi ceara sa ma rog sa aibe pâine pe masa si sa fie sanatosi? Negresit, este pentru ca am si eu o parte de responsabilitate pentru necazurile lor… dat fiind ca, prin pacatele mele, am contribuit la starea în care se afla lumea, cu relele ei.”

 

Autor: agnesD

Cineva care cauta, cerceteaza, si doreste sa transmita lucruri care-i par valoroase. Din lipsa de timp pentru a traduce si rezuma, pun în acest blog texte în româna, franceza si engleza.

Lasă un răspuns

