Doru, iulie 1945-aprilie 1989

„Nu m-am întors… eu sunt aici, risipit pretutindeni…”doru davidovici[1]jpg

Autor: agnesD

Cineva care cauta, cerceteaza, si doreste sa transmita lucruri care-i par valoroase. Din lipsa de timp pentru a traduce si rezuma, pun în acest blog texte în româna, franceza si engleza.

1 gând despre „Doru, iulie 1945-aprilie 1989”

  1. Dezminţire la mit

    „Nu m-am întors…
    Eu sunt aici, risipit pretutindeni
    Întoarcerea mea,
    uciderea peţitorilor,
    Simplu mit
    Din care Homer şi editorii trag profit.
    Nu m-am întors…
    Eu sunt aici, risipit printre pietrele arse
    Sirenele
    Circe
    Penelopa
    Sunt farse
    Născocite de un orb zdrenţăros
    Pentru un happy-end fermecător şi duios.
    Nu-mi voi revedea niciodată patria
    soţia
    fiul
    câinele
    Arcul, patul din trunchi de măslin, ogoarele, turmele
    Itaca stâncoasă şi marea albastră – căci asta mi-e voia,
    Risipit – adunat între ziduri surpate,
    Ulise rămâne la Troia!
    Aţi vrut să îmi luaţi spada şi coiful
    şi scutul zgâriat şi lovit
    În cărţile voastre Ulise-i un biet rătăcit
    Mă reneg pentru un plug
    Simbol de taur care trage la jug
    Nici acum nu-nţelegeţi –
    E atâta de greu?!
    Că Ulise e Troia, şi că Troia sunt eu…
    ………………………………….
    De patru milenii amestec cu spada mortarul pe plajă
    Cioplesc lespezi
    ridic ziduri
    Înălţându-mi în marmură voia.
    De patru milenii
    Ulise ridică
    O nouă cetate la Troia…”

    (Doru Davidovici)

    E una dintre multele poezii care îmi plac realmente cum „curge” prin sufletul meu. Deşi nu l-am cunoscut niciodată în viaţa mea, îl simt aproape… Versurile sale vor rămâne mereu în mine.

Lasă un răspuns

