Psaume 116 (114-115) Action de grâces à Dieu car de l’angoisse Il m’a sauvé.

Le genre littéraire est celui d’une prière d’action de grâce individuelle, où le « je » émane des croyants du peuple israélite, ayant vécu un drame de salut. Dans son angoisse de mourir, il a expérimenté la présence agissante de Dieu qui veut le faire vivre.

via Psaume 116 (114-115) Action de grâces à Dieu car de l’angoisse Il m’a sauvé. — Spiritualité 2000

Autor: agnesD

Cineva care cauta, cerceteaza, si doreste sa transmita lucruri care-i par valoroase. Din lipsa de timp pentru a traduce si rezuma, pun în acest blog texte în româna, franceza si engleza.

2 gânduri despre „Psaume 116 (114-115) Action de grâces à Dieu car de l’angoisse Il m’a sauvé.”

  1. Dulceaţa şi frumuseţea psalmilor, e fără margini !

    Psalmul 114
    1. Iubit-am pe Domnul, că a auzit glasul rugăciunii mele,
    2. Că a plecat urechea Lui spre mine şi în zilele mele Îl voi chema.
    3. Cuprinsu-m-au durerile morţii, primejdiile iadului m-au găsit; necaz şi durere am aflat
    4. Şi numele Domnului am chemat: „O, Doamne, izbăveşte sufletul meu!”
    5. Milostiv este Domnul şi drept şi Dumnezeul nostru miluieşte.
    6. Cel ce păzeşte pe prunci este Domnul; umilit am fost şi m-am izbăvit.
    7. Întoarce-te, suflete al meu, la odihna ta, că Domnul ţi-a făcut ţie bine;
    8. Că a scos sufletul meu din moarte, ochii mei din lacrimi şi picioarele mele de la cădere.
    9. Bine voi plăcea înaintea Domnului, în pământul celor vii.

    Psalmul 115
    1. Crezut-am, pentru aceea am grăit, iar eu m-am smerit foarte.
    2. Eu am zis întru uimirea mea: „Tot omul este mincinos!”
    3. Ce voi răsplăti Domnului pentru toate câte mi-a dat mie?
    4. Paharul mântuirii voi lua şi numele Domnului voi chema.
    5. Făgăduinţele mele le voi plini Domnului, înaintea a tot poporului Său.
    6. Scumpă este înaintea Domnului moartea cuvioşilor Lui.
    7. O, Doamne, eu sunt robul Tău, eu sunt robul Tău şi fiul roabei Tale; rupt-ai legăturile mele.
    8. Ţie-ţi voi aduce jertfă de laudă şi numele Domnului voi chema.
    9. Făgăduinţele mele le voi plini Domnului, înaintea a tot poporului Lui,
    10. În curţile casei Domnului, în mijlocul tău, Ierusalime.

    Psalmul 116
    1. Lăudaţi pe Domnul toate neamurile; lăudaţi-L pe El toate popoarele;
    2. Că s-a întărit mila Lui peste noi şi adevărul Domnului rămâne în veac.

    Duminică cu pace şi sănătate, doamnă Davidovici !

  2. Isaia 43, 4
    „Fiindcă tu eşti de preţ în ochii Mei şi de cinste şi te iubesc; voi da neamurile în locul tău şi popoarele în locul sufletului tău.”

    Isaia 43, 21
    „Poporul pe care l-am făcut pentru Mine, ca să Mă preaslăvească întru laude.”

    Psalmul 8

    „1. Doamne, Dumnezeul nostru, cât de minunat este numele Tău în tot pământul! Că s-a înălţat slava Ta, mai presus de ceruri.
    2. Din gura pruncilor şi a celor ce sug ai săvârşit laudă, pentru vrăjmaşii Tăi, ca să amuţeşti pe vrăjmaş şi pe răzbunător.
    3. Când privesc cerurile, lucrul mâinilor Tale, luna şi stelele pe care Tu le-ai întemeiat, îmi zic:
    4. Ce este omul că-ţi aminteşti de el? Sau fiul omului, că-l cercetezi pe el?
    5. Micşoratu-l-ai pe dânsul cu puţin faţă de îngeri, cu mărire şi cu cinste l-ai încununat pe el.
    6. Pusu-l-ai pe dânsul peste lucrul mâinilor Tale, toate le-ai supus sub picioarele lui.
    7. Oile şi boii, toate; încă şi dobitoacele câmpului;
    8. Păsările cerului şi peştii mării, cele ce străbat cărările mărilor.
    9. Doamne, Dumnezeul nostru, cât de minunat este numele Tău în tot pământul! „

Lasă un răspuns

