How to Meditate / Cum sa meditezi

 By  James Finley 

There is no single way to meditate. There are, however, certain acts and attitudes inherently endowed with the capacity to awaken sustained states of meditative awareness that form the infrastructure of each specific way to meditate. Here are some suggested guidelines.

Se poate medita în multe feluri. Câteva sugestii pentru a ne ajuta sa ne fixam atentia, devenind constienti de faptul ca exista si altceva dincolo de senzatiile si gândurile noastre.

With respect to the body: Sit still. Sit straight. Place your hands in a comfortable or meaningful position in your lap. Close your eyes or lower them toward the ground. Breathe slowly and naturally. With respect to your mind, be present, open, and awake, neither clinging to nor rejecting anything. And with respect to attitude, maintain nonjudgmental compassion toward yourself—as you discover yourself clinging to and rejecting everything—and nonjudgmental compassion toward others in their powerlessness that is one with yours.

(Mai jos, nu cautati o traducere exacta a textului englez, e doar un soi de rezumat sau parafraza… ma grabesc, ca de obicei)

Corpul: stai drept, nemiscat, cu ochii închisi sau în jos. Respira încet, natural. Mintea sa-ti fie atenta, treaza, fara sa se opreasca la ceva si fara sa refuze ceea ce se prezinta. Priveste-te fara a te judeca, si acorda-ti compasiunea pe care doresti s-o ai si fata de altii. Ia fata de tine însuti atitudinea de compasiune eliberata de spiritul critic pe care o ai fata de neputintele celorlalti.

Compassion is the love that recognizes and goes forth to identify with the preciousness of all that is lost and broken within ourselves and others. At first it seems as if compassionate love originates with our free decision to be as compassionate as we can be toward ourselves as we sit in meditation. As our practice deepens, we come to realize that in choosing to be compassionate, we are yielding to the compassionate nature of God flowing through us, in and as our compassion toward our self as precious in our frailty.

Compasiune: recunosti si îmbratisezi cu dragoste tot ce e ranit si ratacit în tine si-n altii. Ceea ce la început ti se pare a fi propria ta alegere îti va aparea treptat ca venind de la Dumnezeu, a carui compasiune si dragoste se revarsa în tine, pentru ca esti pretios pentru El, în pofida slabiciunii si neputintelor tale.

When we practice meditation, we are like the repentant prodigal son returning to his father’s house (see Luke 15: 11-32). By the time we begin to meditate, we have probably come to realize how foolish we have been in the past. We are sorry about the suffering our foolish ways have caused ourselves and others. We are sincerely intent on not being so foolish in the future. But like the repentant son heading home to beg for his father’s forgiveness, we are still laboring under the illusion that our wayward ways make us unworthy in the eyes of God.

Meditând, suntem în atitudinea fiului ratacitor care se întoarce acasa (Luca 15,11-32). Ne-am dat desigur seama, si nu doar o data, pe când ne rugam, cât am fost de nesocotiti, si câta durere ne-am cauzat, noua si altora. Si, tot ca acest fiu care se întoarce ca sa cerseasca iertarea parintelui sau, ramânem convinsi ca pacatele noastre ne fac nevrednici de a sta înaintea lui Dumnezeu.

The idea that our weaknesses are obstacles to God’s love is bound up with our egocentric perception of ourselves as outside God’s sustaining love. Entrenched in the ignorance of our imagined otherness from God, we set out to meditate as a way of overcoming one obstacle after another so that we might succeed in reaching God.

Ideea ca slabiciunile noastre sunt obstacole înaintea iubirii divine se leaga de felul egocentric în care ne percepem ca fiind despartiti de iubirea lui Dumnezeu, si de iluzia ca am putea îndeparta singuri aceste obstacole pentru a reusi sa ajungem la Dumnezeu.

(Adaug: „Fara Mine nu puteti face nimic”… Ceea ce se poate talmaci asa: Degeaba toate stradaniile ascetice, toate „nevointele”, daca ele nu sunt strabatute de acea iubire care exista deja în noi de la zidirea nostra „dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu”. Scopul rugaciunii contemplative, numite si meditatie, acesta este: deschiderea inimii pentru a deveni constient de  Iubirea pe care Dumnezeu, Cel dintâi, ne-o poarta, si de a o primi. Care primire, desigur, trece prin metanoia, prin pocainta.)

The ego self struggles in its efforts to sit present and awake as a way of being open to God’s presence until the ego exhausts all its own means of overcoming its inability to realize oneness with God. Then, just as all seems lost, we look up to see God running toward us with open arms. Suddenly we realize there is no place within us that is not encountered, embraced, and made whole in a love that does not even care to hear our litany of shortcomings and regrets. We are profoundly loved by God without any foundations for being loved, except divine love itself.

Dupa ce a facut toate eforturile posibile, si a sfârsit prin a-si da seama ca, singur, nu se poate deschide si nu-si poate fabrica unirea cu Dumnezeu,  omul se poate simti pierdut… Acesta e momentul în care ne dam seama ca, de fapt, Dumnezeu alearga în întâmpinarea noastra, ne îmbratiseaza, ne cuprinde, ne reface… fara a se sinchisi prea mult de gramada de cuvinte prin care ne cerem iertare, de listele noastre de pacate, oricât de constiinciosi am fi când le întocmim.  Suntem iubiti nespus de Dumnezeu, fara ca sa existe vreun motiv în noi altul decât însasi iubirea dumnezeiasca. 

 

Adapted from James Finley, Christian Meditation: Experiencing the Presence of God (HarperSanFrancisco: 2004), 203, 279-282.

Anunțuri

Autor: agnesD

Cineva care cauta, cerceteaza, si doreste sa transmita lucruri care-i par valoroase. Din lipsa de timp pentru a traduce si rezuma, pun în acest blog texte în româna, franceza si engleza.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s